Gemeente Opmeer werkt aan een nieuwe huisstijl. De huidige uitstraling is na 13 jaar verouderd en sluit minder goed aan bij de ambities van de gemeente.
Twee inwoners van Opmeer hebben tijdens een naturalisatieceremonie officieel het Nederlanderschap gekregen. Burgemeester Herman Wiersema stond stil bij hun persoonlijke verhaal en hun plek in de lokale samenleving.
De gemeente Opmeer is ontstemd nu het COA tijdelijk meer asielzoekers heeft opgevangen aan de Opmeerderweg dan volgens de bestuursovereenkomst is toegestaan.