Action is nu Nederlands meest waardevolle retailmerk, laat Spar en Albert Heijn achter zich

Opening van de winkel in Zwitserland (Foto: Action)

ZWAAGDIJK-OOST – Met een merkwaarde van bijna 5 miljard dollar staat Action op de zesde plaats in de Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands Reports 2025, aan de kop gaat Booking.com gevolgd door Heineken en ING. Retailers als Spar en Albert Heijn vinden we pas op plaats 9 en 13 in deze lijst, meldt Retailtrends.

Action blijft ondertussen stevig doorgroeien en blijft winkels in diverse Europese landen openen, het afgelopen jaar waren dat er 352 nieuwe winkels, zo opende Action winkels in Roemenië, Zwitserland en Portugal.

Lees ook: Action nu al meer waard dan Ahold of Unilever, 32 miljard euro

Het rapport wordt opgesteld door een combinatie van financiële cijfers en consumentenonderzoek samen te voegen, in totaal deden ruim 57.000 mensen mee aan dit onderzoek. In een ander onderzoek, die van Hendrik Beerda kwam Kruidvat als sterkste naar voren, voor Bol.com die 10 jaar lang de lijst had aangevoerd, Hendrik Beerda meet hoe klanten het merk waarderen.

Deel dit bericht

Ontdek meer van Westfriesland Praat

Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Ontdek meer van Westfriesland Praat

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder