ZWAAGDIJK-OOST – Met een merkwaarde van bijna 5 miljard dollar staat Action op de zesde plaats in de Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands Reports 2025, aan de kop gaat Booking.com gevolgd door Heineken en ING. Retailers als Spar en Albert Heijn vinden we pas op plaats 9 en 13 in deze lijst, meldt Retailtrends.
Action blijft ondertussen stevig doorgroeien en blijft winkels in diverse Europese landen openen, het afgelopen jaar waren dat er 352 nieuwe winkels, zo opende Action winkels in Roemenië, Zwitserland en Portugal.
Lees ook: Action nu al meer waard dan Ahold of Unilever, 32 miljard euro
Het rapport wordt opgesteld door een combinatie van financiële cijfers en consumentenonderzoek samen te voegen, in totaal deden ruim 57.000 mensen mee aan dit onderzoek. In een ander onderzoek, die van Hendrik Beerda kwam Kruidvat als sterkste naar voren, voor Bol.com die 10 jaar lang de lijst had aangevoerd, Hendrik Beerda meet hoe klanten het merk waarderen.
Ontdek meer van Westfriesland Praat
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.