MEDEMBLIK – In de periode van 01-09-2024 t/m 31-08-2025 heeft de gemeente Medemblik 12.220 meldingen via de Fixi-app ontvangen, wat zorgt voor capaciteitsproblemen bij het behandelteams, blijkt uit een reactie van de gemeente Medemblik op eerdere vragen van Hart voor Medemblik over de werking van de Fixi-app.

65% binnen 5 dagen afgehandeld

Ondanks de capaciteitsproblemen ziet Medemblik kans om binnen 5 dagen 65% van de meldingen af te handelen en 90% binnen een maand. De melder zelf maakt vrijwel geen gebruik van de mogelijkheid om op de hoogte te worden gehouden van de voortgang van de melding, een uitzondering zijn de meldingen over openbare straatverlichting.

Verbeteringen na motie

De motie die Hart voor Medemblik eerder heeft ingediend heeft er wel voor gezorgd dat er een flinke verbetering in het percentage om binnen 5 dagen te reageren te behalen. De gemeente Medemblik reageert nu in ongeveer 80% van de meldingen binnen 5 werkdagen op de Fixi-melding, bij 99% van de meldingen is dit binnen een maand.

Medemblik zegt wel in een reactie dat de gemeente Medemblik niet kan beloven 100% te voldoen aan de servicenorm, maar dat de gemeente wel haar uiterste best doet en dat er altijd ruimte blijft voor verbeteringen.


Ontdek meer van Westfriesland Praat

Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.